Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Πως να ρυθμίσουμε τον εμπρόσθιο εκτροχιαστή

Mια από τις σημαντικότερες ρυθμίσεις που χρειάζεται ένα νέο ποδήλατο μετά τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει είναι η ρύθμιση του εμπρόσθιου  εκτροχιαστή. Λόγο των πολύ συχνών αλλαγών τα καλώδια και τα σύρματα τεντώνονται με αποτέλεσμα να χαλαρώνουν και να μην λειτουργούν σωστά οι ταχύτητες. Ας δούμε πως μπορούμε να κάνουμε τις απαραίτητες μικρορυθμίσεις και να διατηρήσουμε το ποδήλατο μας σε καλή λειτουργική κατάσταση

Θα χρειαστούμε τα παρακάτω :

• Μια μικρή πένσα
• Ένα σταυροκατσάβιδο μικρού μεγέθους
• Ένα κλειδί τύπου allen  μεγέθους 5

Ο εκτροχιαστής είναι το εξάρτημα το οποίο αλλάζει θέση στην αλυσίδα, της επιτρέπει δηλαδή να μετακινείτε όταν εμείς αλλάζουμε ταχύτητες κατά την κίνηση.

Αρχικά θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι ο εκτροχιαστής είναι σωστά τοποθετημένος. 
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να βρίσκεται απολύτως παράλληλος με το μεγάλο φύλλο του δισκοβραχίονα και μόλις 2 με 3 χιλιοστά πιο ψηλά. Πολλοί εκτροχιαστές έχουν ένα μικρό κόκκινο αυτοκόλλητο που μας βοηθά να τους τοποθετήσουμε στο σωστό ύψος.
 Στο επάνω μέρος του ο εκτροχιαστής έχει δυο βίδες. Αυτές ρυθμίζουν τα όρια κίνησης του εκτροχιαστή. Τις περισσότερες φορές δίπλα στις βίδες υπάρχουν τα γράμματα H και L. High και Low που αντιστοιχούν στο άνω και κάτω όριο κίνησης του εκτροχιαστή. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν αυτές οι ενδείξεις θα πρέπει να βιδώσουμε ή να ξεβιδώσουμε μια από τις βίδες προκειμένου να δούμε πιο όριο χειρίζονται. .

Ας ξεκινήσουμε.
Ξεβιδώνουμε την βίδα που συγκρατεί το συρματόσχοινο του εμπρόσθιου εκτροχιαστή.
Χρησιμοποιώντας το δεξί χειριστήριο του τιμονιού μας ανεβάζουμε την αλυσίδα στο μεγαλύτερο γρανάζι της κασέτας ενώ μπροστά η αλυσίδα βρίσκεται στο μικρότερο γρανάζι του δισκοβραχίονα.
Βιδώνουμε ή ξεβιδώνουμε την βίδα με την ένδειξη L προκειμένου το εσωτερικό κέλυφος του εκτροχιαστή να “γλύφει” την αλυσίδα. Θα πρέπει η απόσταση να είναι 2 με 3 χιλιοστά έτσι ώστε να επιτρέπει στην αλυσίδα να κατεβαίνει από το μεγαλύτερο φύλλο στο μικρότερο αλλά να μην την “ρίχνει” στον σκελετό ενώ κατά την περιστροφή του δισκοβραχίονα δεν θα πρέπει να ακουμπάει στον εκτροχιαστή.

Ασφαλίζουμε / βιδώνουμε το συρματόσχοινο στην ειδική θέση του εκτροχιαστή διατηρώντας το ταυτόχρονα ελαφρώς τεντωμένο με μια πένσα.

Τώρα δοκιμάζουμε να ανεβάσουμε στο αμέσως μεγαλύτερο φύλλο του δισκοβραχίονα.
 Εάν έχουμε δισκοβραχίονα με 3 φύλλα ανεβάζουμε στο μεγαλύτερο.
 Εδώ θα πρέπει να παρατηρήσουμε αν η αλυσίδα έχει την τάση να βγει προς τα έξω, να πέσει δηλαδή εκτός δισκοβραχίονα. 
Σε τέτοια περίπτωση θα πρέπει να βιδώσουμε ελαφρώς την βίδα με την ένδειξη 
Η που ορίζει το άνω όριο κίνησης. Παράλληλα θα αλλάξουμε θέση στην αλυσίδα πίσω έτσι ώστε να κάτσει στο μικρότερο γρανάζι της κασέτας. Με αυτό το συνδυασμό γραναζιών μεγάλο μπροστά και μικρό πίσω θα πρέπει να προσέξουμε να μην βρίσκει η αλυσίδα στο εξωτερικό κέλυφος του εμπρόσθιου εκτροχιαστή κατά την περιστροφή.

Τώρα θα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι όλες οι ταχύτητες λειτουργούν ομαλά. Κατεβάζουμε στο μικρό φύλλο του δισκοβραχίονα και δοκιμάζουμε να κάνουμε μερικές αλλαγές επάνω / κάτω. Εάν διαπιστώσουμε μια αδυναμία στο να ανέβει η αλυσίδα, τότε θα χρειαστεί να τεντώσουμε λίγο το συρματόσχοινο του εκτροχιαστή είτε από το ρεγουλατόρο που βρίσκεται στο αριστερό χειριστήριο είτε ξεβιδώνοντας και τεντώνοντας πάλι το συρματόσχοινο.
 Από τη στιγμή που η αλυσίδα δεν πέφτει εκτός δισκοβραχίονα και δεν ακουμπάει στα τοιχώματα του εκτροχιαστή είναι ένδειξη ότι τα όρια έχουν ρυθμιστεί σωστά και πλέον το μοναδικό που μένει είναι η σωστή τάση του συρματόσχοινου προκειμένου να έχουμε ομαλές αλλαγές κατά την κίνηση μας. 
Κάντε αρκετές αλλαγές ταχυτήτων και βεβαιωθείτε ότι όλες οι βίδες είναι σωστά σφιγμένες.
Καλές βόλτες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου